Min vecka 9

Måndag
Lite sovmorgon idag, klockan ringer kl 7. Innan klockan ringde hade jag varit vaken ett par gånger, T klev upp tidigare och skulle till jobbet en sväng innan jag skulle åka vid nio. Masade mig ur sängen vid 7:15, och gjorde mig iordning. Småttingarna var vakna och lekte i sitt rum, M sov och var fortfarande febrig.

Vid kvart i nio hade jag dukat fram frukost till kidsen och stressade runt med det sista av min packning innan jag skulle ge mig av mot Arlanda. T var hemma igen vid nio och jag satte mig i bilen vid halv tio, ungefär en halvtimme senare än jag tänkt, men ändå i hyfsat god tid. Telefonmöte med en kollega medan jag satt i bilen, och hann prata med T en stund på vägen med. Jag fördriver ofta biltid med telefonsamtal.

Efter en dryg timme var jag framme på Arlanda och hade parkerat. Tog mig inte in på utomhusparkeringen av nån anledning så det fick bli parkeringshus. Ganska fullt där med.

I kön till säkerhetskontrollen klarade jag av ännu ett telefonmöte, och när jag gått igenom köpte jag med svensk choklad till Grekland, och inspirerades av Liselotte Watkins Absolut vodka-flaskor. Hann köpa ett par grejor på Designtorget med innan det var dags att kliva på flyget.

Flyget var lite sent iväg vilket stressade mig lite, jag hade ett anslutningsflyg från München och bara 30 min från landning till avgång. Frågade flygvärdinnan om det var någon fara men hon försäkrade om att vi skulle flyga in tiden. Jag satt och jobbade på planet och en medpassagerare såg min rutiga penna och sen blev det en hel del snack om sängar. Han jobbade som trafikplanerare i Stockholm och skulle på konferens i Venedig. Intressant arbete.

I München hann jag precis kliva av och ta mig till den delen av flygplatsen där jag skulle kliva på flyget till Aten tills det var lagom att gå ombord. Ringde T medan jag förflyttade mig mellan gaterna, M hade haft feberyrsel igen och mådde inget vidare. Orolig. Och irriterad på att läkarna inte tar ens oro på allvar.

Landade i Aten vid 18-tiden och tog taxi in till hotellet. Hotellet, oh my. Ett designhotell in i minsta detalj, designat av Karim Rashid. Färgsprakande och så oerhört designat att jag inte kunde göra annat än att älska det. Symboler istället för rumsnummer, färgkodning istället för våningar och färgglatt som innehållet i en godispåse.

Skypade lite med T och kidsen innan jag blev hämtad av en av butiksägarna för en sen middag. Vi åt middag och drack vin på en fantastisk seafood-restaurang, och vid 23-tiden igen var jag tillbaka på hotellet. Jobbade en timme och sen var det dags att sova. Kollade mig runt i karamellrummet en sista gång innan jag släckte och log. Galet fint.

Tisdag
Vaknade innan klockan och strax efter gick min telefonväckning på tv:n igång, långt innan den skulle. Insåg efter ett tag att klockan på tv:n var felställd och gick 45 min fel. Gick ner och käkade hotellfrukost. Mycket gott, och såklart, fantastisk fin frukostmatsal. Utanför fanns en såklart urdesignad pool, och jag önskade att det hade varit liiiite varmare. Skypade med T och barnen innan jag blev hämtad av butiksägaren och vi åkte till butiken. Där träffade jag en av de andra ägarna och satt mer eller mindre resten av dagen och diskuterade marknadsföring med honom, efter att ha fått en rundtur i butiken. På eftermiddagen åkte vi till den andra butiken i Aten (såg Akropolis på vägen dit) och sedan hann vi med en sen lunch innan det var dags att bege sig till flygplatsen. Jobbade på flyget till Frankfurt och i väntan på anslutningsflyget i Frankfurt hann jag med ännu ett telefonmöte.

Landade på Arlanda vid 23:50, ca 20 minuter sent. Hemma vid 01:20 och i säng strax efter kl 2. Trött men nöjd med dagen.

Onsdag
Vaknade av klockan vid 7. Framme på jobbet strax innan nio och fullspäckat schema. Möten, möten, möten och mycket att ta igen efter att ha varit borta från kontoret några dagar. Lunch med kollegorna och sen rekande av fotomiljö till nästa vecka. Möten igen efter lunch och vid 19-tiden åkte jag från jobbet. Hann hem och pussade barnen godnatt innan de somnade, sen middag med T och förberedelser inför torsdagens arbetsdag.

Torsdag
Min dag att lämna barnen på dagis och skola, och jag bestämde när jag vaknade att det fick bli frukost hemma idag. Jag skulle ändå släppa in en rörmokare kl 8 för att byta ut ett element, så jag skulle behöva åka tillbaka hem efter jag lämnat dem annars. Barnen åt frukost och rörmokaren blev insläppt. Jag var sen iväg hemifrån och motorvägen var avstängd så fick åka en omväg till jobbet. Några minuter sen till ett möte som vi ändå ställde in pga tidsbrist. Fixade och förberedde för eftermiddagens pr-träff och 11:57 var jag färdig, och lunchen började kl 12. Snacka om att utnyttja tiden maximalt.

Inspirerande möte med pr-byråer från hela Europa resten av dagen, med sen middag som avslutning. T skickade godnatt-hälsning från barnen via MMS och jag längtade hem. Vid 23-tiden var jag tillbaka hemma igen. Pussade på sovande barnen och pratade med T ett par timmar innan det var dags att släcka igen.

Fredag
As-trött när jag vaknade av klockan. Stress för att hinna till jobbet i tid, och förbereda för dagens möten. Strax innan nio var allt klart för start och jag var på plats i butiken, och sen följde ett pressat schema. Vid 12.30 hade jag sagt hej då till alla våra gäster och mötte upp mina kollegor för lunch. Satt kvar en stund på lunch-stället och diskuterade nästa veckas fotografering med en kollega innan jag åkte tillbaka till kontoret. Betade av lite mail och vid 16-tiden åkte jag hemåt för att hämta barnen på dagis och skola. Telefonmöten på vägen hem, och efter att jag hämtat upp barnen stannade vi och handlade lite inför kvällen. Precis när vi kommit hem kom T också hem och vi var redo för fredagkväll. Middag och sen film tillsammans med kidsen. Alla vakna filmen igenom utom jag. Lagom tills det var sängdags för småttingarna så vaknade jag till igen. Och var varken till sent igen…