Sista dagen

Sjunde dagen (lördag)

Mamma berättar:

Även sista dagen på resan, dagen för hemfärd, sken solen och vi hann med lite sol och bad efter frukost. Vila dansade duktigt på minidiscot, precis som att hon kände på sig att det var sista chansen. Sen tog vi en promenad till marknaden, där vi inte hittade nåt direkt. Vi stannade och tog lite att dricka på vägen hem, och sen följde Vila och Tett med mamma och pappa upp och sov middag hos dem. Jag, Tård och Moltas åkte till Side centrum när vi packat klart våra grejor, och handlade några sista grejor som vi ville ha med oss hem.

När vi kom tillbaka väckte vi de andra och gick till Monicas för att äta vår sista turkiska middag för den här gången. Sen matade vi fiskarna när vi kom tillbaka till hotellet, med allt bröd vi hade kvar från veckan som gått. Gissa att de blev glada. Sedan kom bussen som skulle ta oss till flygplatsen. Moltas och Tett var livliga hela vägen dit, men Vila var ganska lugn och trött. Det hade blivit mörkt, och på flygplatsen hann i mest bara fika och leka lite (oj vad arg Vila blev när hon inte fick leka längre) innan det var dags att kliva på flygplanet. Tett somnade direkt när vi kommit in i planet, och vaknade inte förrän vi hade landat. När vi väckte honom och sa att vi var hemma sa han ”oj, vilket snabbt flygplan vi flög med hem”. Och jo, för honom hade det nog gått väldigt fort. Vi andra fördrev tiden med att äta, kolla på tv, sova och slappa. Och längta hem förstås. På flygplatsen fick vi våra väskor ganska snabbt, och när Tård och pappa kom tillbaka efter att ha hämtat bilarna började vi rulla hemåt och mamma och pappa åkte till Stockholm för att sova. Halv sex på morgonen var vi hemma i Västerås igen, och lördag hade blivit söndag. Vi sov några timmar och ägnade resten av dagen till att packa upp all packning och att ta det lugnt, vi var alla ganska trötta.