Åker TÅG till Tedde och Jenny i Göteborg

Vet ni, idag väckte mamma och pappa mig jättetidigt. Men även fast jag var alldeles nyvaken så var det första jag sa ”tåd” (tåg). För jag kom ihåg att mamma och pappa berättat att vi skulle åka tåg idag.

När vi klätt på oss så tog vi en promenad med vagnen ner till pendeln. Jag tyckte att det var jättespännande och pratade om tåget hela tiden. Och sen kom tåget! Det var pendeltåget som kom, som vi skulle åka med in till centralen. Jag har åkt pendeltåg förut, men inte som jag kommer ihåg direkt. Inte under tiden jag tyckt att tåg var så spännande i alal fall. När vi kom fram till city så gick vi och åt frukost på Mc Donalds. Jag fick pannkakor, yoghurt och äppeljos. Det var så himla gott.

Efter frukosten så var det dags att gå till det stora tåget. Åh vad spännande. Vi packade in alla grejor och jag och mamma gick och satte oss på våra platser medan pappa försökte få plats med vagnen någonstans. Sedan började tåget att rulla, åh vad spännande. Jag satt snällt och kikade ut genom fönstret på landskapen som svishade förbi allt fortare. Jag satte mig och läste en pixie-bok som mamma köpt sedan, och när vi hade åkt en stund så såg jag en massa folk som kom med bullar och fika, så då sa jag till mamma och pappa att jag också ville ha fika. Pappa gick och köpte bullar och jos och te, så fikade vi sen. Mums vad gott. Med fikat så fick jag en Bamse pysselbok och kritor, så den satt jag och pysslade med sedan resten av resan.

När vi kom fram till Göteborg så gick mamma av först med vagnen och väskan, och sen gick jag och pappa av. Precis när vi kommit ut med alla grejor så såg vi att Tedde och Jenny kom och gick på perrongen för att möta oss. Jag var lite blyg först, men sen sa jag Fredrik, Fredrik hela tiden och skulle berätta en massa saker för honom.

Vi låste in våra väskor på centralstationen, sen gick vi på stan lite. Mamma och pappa handlade kläder på Carlings, och jag ramlade ur vagnen där. Typiskt. Sedan var jag ganska trött och ville sova middag, men jag kunde inte riktigt somna i vagnen. Men eftersom mamma och pappa såg att jag var trött så bestämde vi att vi skulle gå hem till Tedde och Jenny och köpa hem lunch dit, så jag fick sova medan de andra åt lunch. Sagt och gjort, vi knatade hem till dem, och jag sa ”hemma” när vi äntligen kommit upp för alla backar med all packning i snöslasket!

Jag åt lite sen packade pappa upp resesängen och la mig så jag somnade lagom till när Fredrik kom hem med lunch till alla. Det blev god kebab till alla medan jag sov gott.

När jag vaknade så kollade jag lite på Emil, sen ringde det på dörren efter ett tag. Det var Martin som kom. Jag boxades med honom och pappa på kvällen och busade. Sen lagade Fredrik och Jenny flygande Jakob till middag, det var supergott. Efter maten var jag jättetrött och fick sova. Jag somnade till mammas, pappas, Teddes, Jennys och Martins prat. Och det var nog tur att jag somnade, för oj vad länge de satt och pratade…