Camden och flyger hem från London

Mamma berättar:

I morse åt vi frukost själva igen, vi fyra. Björn och Malin hade gett sig av tidigt för att hinna med Madame Thaussauds som öppnade klockan nio. Vi tog det lugnt och hade en slapp morgon, och det var sååå skönt. Sedan packade vi oss iordning och bestämde oss för att ta en snabbtur till Camden för att köpa skor till mig och lite palestina-sjalar till Tårdan.

Vi hann egentligen bara med det vi skulle i Camden, dvs att göra ett snabbt inköp av ett par Martens till mig och fyra sjalar eller nåt till Tård innan det var hög tid att ge sig tillbaka till hotellet igen för att möta upp Björn och Malin där för att åka vidare till Kings Cross för att ta tåget ut till flygplatsen. Vi blev fem minuter sena till mötestiden, och Björn och Malin stod utanför hotellet och väntade när vi kom. Vi packade på oss alla väskor och gick direkt tillbaka till tunnelbanan. Oj vad mycket packning…

Framme i Kings Cross försökte vi hitta var tåget till Luton gick ifrån. Efter att ha stått i kö i en kvart eller nåt för att köpa biljetter visade det sig att det var på fel ställe, och att vi ändå inte kunde köpa biljetter dit. Vi blev hänvisade till rätt ställe och köpte våra biljetter och hoppade på tåget. På tåget blev det blöj- och byxbyten på barnen (byxbyte på Moltas som hade råkat kissa i byxorna). Sen framme i Luton fick vi byta till buss, och sen var vi äntligen framme på flygplatsen. Vi fick vänta ett tag på att incheckningsdiskarna skulle öppna, och medan vi väntade delade jag och Tård på en macka, eftersom vi inte fått i oss någon lunch, och vi hittade portionsförpackningar av Ben och Jerry som vi provade på med, mums! När incheckningen öppnat lämnade vi in våra väskor, och från London var säkerheten hög, så man fick slänga allt i ”flytande” form man hade i väskan, så jag blev av med både läppstift, läppglans, coverstick och lypsyl. Suck. I säkerhetskontrollen fick jag dessutom smaka på alla barnens vällingflaskor, och lämna ifrån mig de två vällingtetrorna jag hade packat ner för resan.

Sen var det tajt om tid för att hinna med att köpa mackor och ta oss till gaten i tid. Vi hastköpte med oss en varsin macka som vi slängde i oss vid gaten, och Moltas passade på att spela bilspel samtidigt. Sen gick Tård och Moltas på toaletten medan vi andra ställde oss i kö för att kliva på planet. När Tård och Moltas var tillbaka öppnade de dörrarna och vi fick gå på planet först eftersom vi hade barnen.

Flygresan hem var jättelugn. Moltas somnade direkt efter vi lyft, och Tett likaså. Tett vaknade mot slutet och satt och jollrade i mitt knä, men Moltas sov med huvudet i Tårds knä ända tills det var dags att sätta på sig säkerhetsbältena igen för landning.

Vi väntade till sist med att kliva av för att slippa köa oss ut ur planet. Moltas halvsov så Tård bar honom ner från flyget, och sen fick vi ändå köa lite inne för att komma igenom passkontrollen. Det var skönt att vara hemma igen, även om det varit en jättekul resa. Extra skönt att vi bor så nära flygplatsen, så vi skulle vara hemma i ett kick… Tård och Moltas gick och skulle köra fram bilen medan vi andra väntade på väskorna. Vi försökte ringa Tård några gånger för att höra var han tagit vägen, men sen kom en upprörd Tård springandes och jag trodde att han hade tappat bort bilnycklarna (eller bilen). Men det var mobiltelefonen som var borta och Tård var lagom irriterad och förbannad. Vi gick in och anmälde att den var borta, sen skjutsade Tård hem mig och barnen och åkte sen tillbaka och hämtade Björn och Malin. De åkte och köpte mat på Max på vägen hem, och tog en tur till Enköping för att Tård körde fel mitt i all förvirring över att telefonen var borta…

Barnen somnade fort hemma i sina egna sängar och vi andra åt hamburgare och nachotallrik innan vi gav oss på 3-kilos-godispåsen som stått här hemma och väntat hela veckan. Sedan somnade vi gott allihop när vi väl gick och la oss, sent om cider…