Örebroooo

Mamma berättar:

Idag var det dags att åka till Örebro. Pappa Tård hade hittat Barnens Ö i Örebro på nätet, och tyckte att det lät som ett roligt utflyktsmål. Det var det.

Vi började utflykten redan på morgonen och åt Mc Donalds-frukost i bilen på väg dit, det var mums. Sen hittade vi till barnens ö, och där fanns det mycket roligt som skulle provas på. Vi började med ett tåg som gick runt ön, det var spännande. Då såg vi att det fanns trampbåtar med som vi ville åka med, men när vi kom fram med tåget blev vi sugna på trampbilar, så det fick det bli. Det fanns elbilar med, och de var också roliga. Vi trampade och åkte runt runt, oj vad vi hade skoj. Sen lekte vi i lekparken och åkte rustchkana, gungade, busade och sprang omkring. Också fikade vi också, glass och annat gott.

Sedan var det dags för trampbåtarna. Först åkte bara killarna, och jag och Vila väntade på stranden. Men sen ville vi också prova på, så vi satte oss alla fem i båten. Det gick ju bra det med, men oj vad tungt det var att trampa. Vi åkte runt en stund och skrämde alla stackars fåglar som simmade lugnt i vattnet (innan vi kom) och sen när jag och Tård var alldeles trötttrampade så åkte vi in till land igen och lekte en stund till.

Det blev ett herrans liv när det var dags att lämna ön. Vi gick in till Örebro en liten sväng, sen åkte vi hemåt. Det var tre trötta barn som sov gott i bilen på vägen hem. Till Örebro blir det nog ett besök nästa sommar med!